F1 LWS - Liga 2015

F1 LWS - Liga 2015

F1 LWS - Liga - Futam: A két McLaren megállíthatatlan volt.

2015. augusztus 23. - LWS Liga

Az F1 LWS Liga második futama még több izgalmat tartogatott, mint az első. A versenyt végül hatalmas fölénnyel, az ötszörös ligabajnok, Lombárszki Csaba nyerte meg, méghozzá csapattársa, Csomós Martin és a végig hajrázó Szpiszár előtt. Götz csak a negyedik lett. 

A verseny rajtját követően nagy káosz uralkodott a versenyzők között. Az első körökben több kisebb incidens is történt, ám a nagyobb dolgok csak később következtek. 

Sajnos a mostani futam sem tartott túl sokáig Kováts Olivér számára. A fiatal pilóta már a verseny elején feladni kényszerült a futamot, több problémája is akadt egyszerre. Nagyon sajnálatos ez a dolog, hiszen Olivér nagyon sokat fejlődött az első futam óta és egy jó eredménytől eshetett el. 

A győzelem sorsa a hamar eldönt, ugyanis Götz számára sem alakult valami jól a futam. Többször is a boxba kellett hajtania, büntetést is kapott, végül dicstelenül kellett áthaladnia a célvonalon. 

A futam véghajrájában történt egy súlyosabb incidens Szilárd és Gergő között, amiből végül a BMW-s került ki rosszabbul. Gergő a következő futamot csak a mezőny végéről kezdheti meg. 

A versenyt Lombárszki Csaba nyerte meg Csomós Martin és Szpiszár Szilárd előtt. Götz negyedik, Csápenszky ötödik, Molnár hatodik, Tóth Jani a hetedik helyen fejezte be a versenyt. 

Végeredmény:

Helyezés Pilóta Hátrány
1. Lombárszki Csaba 00:000.000
2. Csomós Martin +00.43.000
3. Szpiszár Szilárd +01:11.211
4. Götz Richárd +01:13.181
5. Csápenszky Gergő +1 Kör
6. Molnár Richárd +1 Kör
7. Tóth Jani +2 Kör
8. Kováts Olivér KIESETT

 

A pilóták így értékelték teljesítményüket: 

Lombárszki Csaba (1. hely)

„Hát hol is kezdjem? Ez a futam számomra maga volt a tökély. Amennyire kiábrándultan kezdtem meg a tesztelést az első futamos sorozatos bakik miatt, annyira jó kedvvel kezdhetem meg a felkészülést a harmadik futamra. Már az időmérő edzésen éreztem, hogy ez jó lehet, hiszen úgy voltam gyorsabb mindenkinél, hogy az utolsó szektorban rengeteg idő ottmaradt. A rajtnál szépen megtartottam a helyem, ami az első versenyen is sikerült, most viszont kiépítettem magamnak egy kis előnyt. Amikor láttam, hogy Ricsi nem tud közeledni, sőt egyre jobban távolodik elkezdtem megnyugodni és csak köröztem és köröztem. A verseny végén örömmel vettem észre, hogy a futamgyőzelem mellett a csapattársamnak is van oka örülni, hiszen a második helyen zárt. Fantasztikus munka és hétvége volt ez.”

 

Csomós Martin (2. hely)

„Nem volt számomra jó futam, hisz sokat készültem és nem pont így akartam. Az időmérőmet elrontottam, túltankoltam a kocsimat durván 30l benzinnel, ami nagyon nagy hátrány volt és ez meg is látszott az eredményemen. A futamon hoztam, amit kellett, bár eléggé lemaradtam a legjobb körömtől. Viszont behoztam a második helyre, aminek viszonylag örülök.”

 

Szpiszár Szilárd (3. hely)

„Igazából a hétvége csúcspontja nekem a szabadedzés volt, aztán időmérőn a 3. helyen találtam magam, ami összességében nem rossz. A futamon is megtartottam a pozícióm, de Martin végül nekem jött 1-2x, amivel kicsúsztam. Vele megbeszéltem a nézeteltérésem és ezúton is gratulálok neki a 2. helyhez. Utána régi csapattársammal, Molnár Ricsivel csatáztam nagyon jót. Komolyan mondom, az volt számomra a futam fénypontja. Korrektül csatáztunk. Janival is volt 1-2 vicces jelenet, ez külön feldobta a futamom. Ezúttal is üdvözöllek Janikám.

Majd amikor harcoltam a dobogóért, jött Gergő, aki konkrétan kamikaze módjára kilökött a pályáról és utána is csak a magáét mondja, hogy ő nem hibázott.  Ezzel felbosszantott. Aztán Götz Ricsivel lettek nézeteltéréseink, mert nem értettünk egyet a futam egyik pontjában, de remélem a videóval bebizonyítottam az igazamat. Összességében a 3. helynek örülök, de kalandos versenyem volt, és külön gratulálok Csabinak a futamgyőzelemért és a csapattársamnak, hogy fejlődött sokat egyre jobb lesz a srác és szerzett a csapatnak 1 pontot szóval elégedetten távozok összességében Ausztriából.”

 

Götz Richárd (4. hely)

„A verseny egyáltalán nem úgy alakult, ahogy arra számítottam. A második kiállásig minden ment a terv szerint, simán tartottam a második helyet, de a második kiállás 20 mp-es volt, amivel nagyon sokat vesztettem, majd a játék kidobott a tálcára, és mire visszajöttem, már a boxba befelé gurultam, így egyszer át kellett hajtanom a boxutcán, amivel megint sokat vesztettem, majd a végén egyszer meg is pörögtem, így lecsúsztam a dobogóról is.”

 

Csápenszky Gergő (5. hely)

„Most nagyon jó rajtom volt, sikerült is mindenből kimaradni. A harmadik körben be kellett jöjjek tankolni. Az utolsó pár körig úgy tűnt, hogy a dobogó is meglehet, de nem így lett. Sajnos így csak az 5. lettem.”

 

Molnár Richárd (6. hely)

„Csalódott vagyok. Semmi nem történt velem. Pár csatám volt, de ott is hamar otthagytak. Nem értem miért ekkora a különbség a többiekhez képest. Így nem sok esélyem lesz még a dobogóra sem.”

 

Tóth Jani (7. hely)

„A futam elején jól éreztem magam, hisz a csapatteszteken sikerült az 1:12 közepe/vége körüli idő. De ismét jött az én szerencsém, hogy az időmérőre kimentem a formából. Sajnos azt kell, hogy mondjam, hogy ez annyira elkeserített, hogy nem is nagyon fogok már küzdeni semmiért és jók nekem az utolsó helyek. Egy pont is pont. Négy-öt éve ligázom, de ilyen rossz formába még nem voltam. Köszönöm.”

 

Kováts Olivér (8. hely)

„Ez a futamom sem volt könnyű, az első körben megint volt egy kis lökdösődés. Aztán egyszerűen a bokszutca kibabrált velem, a limiter működése nem teljesen tökéletes, így az első kör végén megejtett, tervezett bokszkiállásomnál gyorsan hajtottam a depóban, így kaptam egy stop-and-go büntetést, amikor pedig letöltöttem volna azt, megint előjött ugyanaz a probléma, így aztán újra büntetést kaptam, ezúttal csak egy áthajtásost. Amikor pedig azt is letöltöttem volna, túlcsúsztam véletlenül a Ferrari bokszon, és ki lettem zárva. Nagyon sajnálom, hogy ez történt, mert most valóban benne volt a pakliban egy jó eredmény, szerintem ezen a bokszmizérián egy dobogó ment el. Ráadásul egy különleges stratégián lettem volna, amire a többiek nem is számítottak volna. De ez van, ilyen a versenyzés, hátha majd Spában összejön valami, de pont ugyanezt mondtam a magyarországi rémálmot követően, és mégsem jött össze a jó eredmény.

Azonban új csapattársam, Szilárd egy magabiztos versenyzéssel felállt a dobogóra, és értékes pontokat szerzett a Ferrarinak. Őszintén örülök a sikerének, és szeretnék gratulálni neki. Remélem legközelebb én is ott lehetek, vele egy szinten.”

A bejegyzés trackback címe:

https://lwsliga.blog.hu/api/trackback/id/tr47728974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása