F1 LWS - Liga 2015

F1 LWS - Liga 2015

F1 LWS - Liga - Futam: Götz Richárd simán nyerte a szezonnyitót.

2015. augusztus 22. - LWS Liga

Az F1 LWS bajnoki címvédője, Götz Richárd örülhetett a legjobban, hiszen őt intette le elsőként a kockás zászló a szezonnyitó futamon. A második helyen, az egész hétvégén domináló Lombárszki Csaba lett, míg a harmadik helyet Szpiszár Szilárd tudhatja magáénak. 

Igen kaotikusra sikeredett a rajt, illetve a következő pár kör. Az első kanyar után még Lombárszki vezetett, Götz és Csomós után, azonban Szpiszár hamar visszajött a harmadik helyre. 

Sajnos nem alakult jól a verseny Tóth Jani számára sem, aki rögtön az első körben kiesni kényszerült, sőt a futam után a ligavezetővel közösen eldöntötték, hogy többet nem is fog versenyezni, marad a kommentálásnál. 

A másik szerencsétlen áldozat Kováts Olivér lett, aki debütáló futamán mindenben benne volt, sok mindent megtapasztalhatott első futamán. Végül nem fejezte be azt, és hetedik helyen zárta a futamot. 

A mezőny elején igen gyorsan változtak a dolgok. A Lombárszki-Götz-Szpiszár hármas többször is változott. Először Szpiszár előzte meg mindkét ellenfelét egy igen szép manőverrel, majd Götz jött vissza a második helyre. A bajnoki címvédő nem sokkal később kihasználta Szpiszár hibáját, aki a harmadik helyre esett vissza. 

A sorrend ekkor már nem változott, Götz nyerte a szezonnyitó futamot, méghozzá Lombárszki és Szpiszár előtt. A negyedik Csápenszky Gergő lett, az ötödik Molnár Richárd, a hatodik pedig Csomós Martin. 

Végeredmény:

Helyezés Pilóta Hátrány
1. Götz Richárd 00:000.000
2. Lombárszki Csaba +00:23.539
3. Szpiszár Szilárd +00:38.808
4. Csápenszky Gergő +01:03.465
5. Molnár Richárd +1 Kör
6. Csomós Martin +4 Kör
7. Kováts Olivér KIESETT
8. Tóth Jani KIESETT

 

Az pilóták verseny utáni összefoglalójuk:

Götz Richárd (1. hely)

"Az időmérőm sajnos nem úgy sikerült, ahogy terveztem, ezért csak a második helyről tudtam rajtolni, de reménykedtem abban, hogy onnan még harcolhatok a győzelemért. A rajtnál nagy volt a kavarodás, valaki megtolta a sort hátulról, így kicsit megkavarodtak a dolgok, de így is majdnem sikerült elmennem Csaba mellett. Majd miután ez nem sikerült egy-két kör múlva megjött Szilárd, aki nagyon szépét előzött, és így hárman harcoltunk az első helyért. A többiek hibái után az élre kerültem, és a csapat kitűnő boxmunkájának köszönhetően még növelni is tudtuk az előnyünket. Így a végére már semmi nem fenyegette a győzelmünket. Örülök, hogy nyerni tudtam hazai pályán, remélem ilyen jól fog menni a továbbiakban is."

 

Lombárszki Csaba (2. hely)

"Sajnos ez a futam nem úgy alakult, ahogy terveztem. A szabadedzésen még minden tökéletes volt, a kocsi megtankolt autóval szinte repült, sikerült bemennem 22 alá, aztán az időmérőre minden megváltozott. Az első szektorban kapásból fél másodperccel mentem rosszabb időt, mint az edzésen. Végül azonban csak sikerült megnyerni az edzést, de mindössze csak alig másfél tizeddel. A problémáim a rajt után váltak teljessé. Először jött Ricsi, majd Szilárd is. A volt csapattárs egy nagyon szemfüles megmozdulással előzte meg Ricsit, majd mellettem is elszáguldott. Sajnos egy hibát követően Ricsi elment mellettem, így a háttérből figyeltem, hátha történik valami. Sajnos nem történt. Szilárd mellett sikerült elmennem egy hibáját követően, azonban a boxutcában sok időt vesztettem. Nem dolgoztunk ma jól. Összesen több, mint fél percet töltöttem a boxban, ami horrorisztikusan sok, tekintve, hogy 14-15 másodpercet kellett volna ott lennünk. Sajnos a mezőny közepébe, a negyedik vagy ötödik helyre jöttem vissza, így volt egy-két csatám. Azokra büszke vagyok. Összességében nem volt rossz futam, hiszen a második hely egy nagyon jó eredmény. Legközelebb megpróbálunk jobbak, lenni és felvenni a versenyt a többiekkel. Sokkoló az ellenfelek tempója."

 

Szpiszár Szilárd (3. hely)

"Jó érzés itt újra dobogón állni, és jó érzés 3 szezon után újra Ferrarival itt állni. Nem volt egy rossz visszatérés ez a vörösökhöz, jó a dobogón lenni a hazai futamomon. Persze jobb lett volna 2-vel fentebb lenni, de nem lehet mindig nyerni, még akkor se, ha az ember esélyes rá. Sajnos becsúszik 2-3 hiba és elszáll az esély. Ricsi egy ilyen hibába űzött bele és utána már nem volt válaszom, mert a 2. helyet is elveszítettem 10 körrel a vége előtt. Összességében jó futam volt és megint látszott, hogy nagyon szeretem a Hungaroringet. Gratulálok Ricsinek a hazai győzelemhez!"

 

Csápenszky Gergő (4. hely)

"Nagyon rossz rajtom volt, aminek következtében az utolsó helyre estem vissza és onnan kellett visszajönnöm. Az autó egész jó volt, a gumik optimálisan működtek. Sikerült megelőznöm Ricsit, akivel újra jót csatáztam, majd Martinnal is. Onnantól kezdve már csak be kellett hozzam az autót"

 

Molnár Richárd (5. hely)

"A futamom jó volt. Bár sokat szenvedtem az autóm viselkedésével, mert rossz beállítást választottam ide, túlkormányzott volt és csúszott. A pálya se feküdt igazán a kocsinak, de én szeretem. A rajtnál kimaradtam mindenből, és sérülés nélkül megúsztam az egészet.

Gergővel sokáig csatáztam, de jobb volt ma, a tempóm nem volt meg. Ez az 5. hely hozzám nőtt, mint látjuk. Remélem, azért leszek ennél előrébb is."

 

Csomós Martin (6. hely)

"Számomra a futam jól kezdődött, hiszen harmadikként tudtam elfordulni és viszonylag jó tempóm volt. A kerékcserémet elrontotta a csapat hisz túl csúsztam és nem tudtam vissza váltani rükvercbe. Utána volt egy komoly balesetem, amiben megsérült az autóm és onnantól kezdve balra húzott. Komolyabb károsodásokat szenvedett az autóm és utána még volt pár balesetem, mert nem lehetett a pályán tartani az autómat."

 

Kováts Olivér (7. hely)

"Nekem nagyon nehéz volt a debütáló versenyem. Az első körös csiki-csukiból nem jöttem ki jól, ugyanis az Alesi kijáratán összeakadtam az egyik BMW-Sauberral. Utána kiestem a ritmusból, a 7-8. kör környékén begörcsölt a kezem, majd a bokszkiállás után, - ami szintén nem volt sallangmentes - állítottam volna a kormányon valamit, és ott ahol a tavalyi Magyar Nagydíjon Grosjean, ott most én is lebontottam az autót, elveszítettem az első szárnyam. Majd amikor bejöttem a depóba, akkor olyannyira görcsben volt már a csuklóm, hogy a limitert nem bírtam benyomni, így hajtottam, ami miatt kaptam egy stop-and-go büntetést. Annak letöltése után is első szárny nélkül maradtam, miután a büntetést nem lehet a bokszkiállással párhuzamosan végrehajtani. Ennek meg is lett az ára, mivel a 10-es kanyarban abszolút elveszítettem a kontrollt, és nekicsúsztam a szalagkorlátnak, eltört a felfüggesztésem, és a csapat már nem bírta helyrehozni, így ki kellett állnom. Na, majd legközelebb hátha jobban sikerülnek a dolgok!"

 

Tóth Jani (8. hely)

"Rémálomba való futam volt. A szabadedzés után kaptam egy rossz hírt, amitől nem igazán tudtam koncentrálni a futamra. Az időmérőn nem tudtam azt a kört megfutni, ami a csapat teszteken sikerült. Nagyon csalódott voltam, mert tudtam, hogy még van benne rengeteg. Majd jött a futam. A rajtnál nagyon úgy éreztem, hogy beragadtam, de aztán fel vettem a tempót a fiúkkal. Majd fogalmam sincs, hogy mi történt, minden olyan gyorsan történt vagy, csak mert elgondolkoztam és arra kaptam a fejem, hogy a felfüggesztésnek rotty. Amikor kiálltam, azt mondtam, abbahagyom ezt az egészet, majd aludtam rá egyet és arra jutottam, hogy lehet szenvedve, de kihúzom ezt az egy szezont Gergő miatt."

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lwsliga.blog.hu/api/trackback/id/tr927724962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása